top of page

אינטימיות

המקור של המילה אינטימיות הוא מלטינית, ומשמעותה, היא most within (הכי בפנים).

הכוונה להכניס פנימה אל המרחב המשותף את אותם אזורים שאנחנו נוטות.ים להשאיר בחוץ, בין אם בהיבט האירוטי ובין אם בהיבט הנפשי.


קושי בחוויית האינטימיות נובע (בדרך-כלל) מקושי לשתף את האחר, קושי ליצור עם האחר מצב של "יחד", שהוא האינטימיות.


הרבה פעמים המקור יהיה גבולות לא יציבים ביננו לבין עצמנו, כך שמצב אינטימי הופך למאיים, חודרני וכפוי. התחושה המתלווה לכך היא של "הבלעות" בתוך האחר, תחושת חנק שמא הזהות אובדת לנו.

תיאור נפוץ לחווית האינטימיות הוא כ"בועה", תחושת נוחות, קסם, להפוך לאחד. ואכן כך הדבר.


יצירת אינטימיות איננה דבר פשוט כלל מכיוון שהיא דורשת מרחב בטוח, שבו אפשר להרפות מהחזקת הזהות שלנו ובהחלט תלויה גם במי שמולנו. ממש כמו בריקוד מופלא.


הקסם הזה מתרחש כאשר 3 המרכזים הפועלים בתוכנו מסונכרנים: המחשבה, ההרגשה והתחושה הפיסית. בדיוק כמו בחווית האורגזמה.

רק כאשר שלושת המרכזים מכוונים לאותו המקום, נחווה אינטימיות, עונג מיני צרוף ועונג בכלל. מדובר ברגעי חסד שבהם נדמה שהזמן עצר מלכת, שאין סביבנו כלום ויש הרמוניה מופלאה בין שלושת המרכזים.

המוח רגוע ונמצא בתשומת לב למתרחש, ולא לערמות הכביסה, הכלים או שאר המשימות. ההרגשה, שאינה תלויה, אלא שלך מול עצמך היא של סיפוק, ניצחון, עשייה, חיות. ובפיסי, התחושות נעימות, במצב מיני גם מעוררות ומגרות.

אז כן, סקס טוב דורש אינטימיות, מרחב בטוח, גם אם מדובר על לילה אחד בלבד, או פחות.

הרבה פעמים, בתחילת קשר, האינטימיות קיימת במידה מספקת כדי לייצר תשוקה. אבל... לאורך זמן, החיבור הופך להיות עמוק יותר ויותר עד שעלולה להתווסף לאינטימיות גם תחושת אחריות. וכאן הכל מסתבך...


כמה מכן.ם חשבו לעצמן.ם אי פעם "לוקח לי המון זמן, לא נעים לי ממנו/ה" "אני אזוז עכשיו כי בטח לא נוח לה /לו" "אני אוותר על האורגזמה כי בטח נמאס לו/ לה" "מה עכשיו? סקס? זה כזה לא קשור כבר, אין ביננו תשוקה כמו פעם"

רגש הדאגה ותחושת ההזדקקות הם האויבים הגדולים של התשוקה. לרצות מישהו זה כפתור הדלקה, להזדקק זה כבר כיבוי מוחלט, עבור שני הצדדים. מתי בפעם האחרונה נדלקת ממצב שבו הצד השני נזקק לך? לא יכול בלעדיך?


(ממממ....)

ולכן, אינטימיות לא בהכרח מובילה לסקס טוב. כפי שנאמר: זה תלוי – במידה, ברצף, במידת הנפרדות, מסתורין, סקרנות ודמיון שעוד יש ביננו. אחרי הכל, גם ביחסי המין הכי מחוברים שיש, עונג, כמו אורגזמה, היא חוויה אישית, אפילו אגואיסטית במידה. כשקיימת יכולת (או מיומנות נרכשת) להתנתק מהשערות על מה שקורה בראשו של האחר, מתפנה מקום לחוויה עמוקה משלנו. הנה לכן דרך להתענג.


מסע בעולם המיניות הוא פנימה לתוכנו ורק אז החוצה לעולם.


bottom of page